| Underwater Photo Contest Entry |  by: Jan De Vrieslongnose hawkfish foto made with jvc camcorder votes: 6 vote |
|
|
Hi Jan, Ik zag je eigen facebook-berichtje onder de foto, dus tja, dan moet ik wel reageren toch Allereerst ben ik benieuwd of dit een foto is, of heb je een still-frame uit een filmpje hebt genomen? Ik ben in mn eigen foto's altijd op zoek naar wat ik anders zou willen, dus als je het goed vindt doe ik dat ook bij deze foto. (zo niet... lees dan niet verder) Probeer je hoofdonderwerp niet gecentreerd in het midden te hebben. Als je werkt via de rule of thirds (ook bekend als gulden snede) krijg je een betere compositie. In dit geval zou ik de hawkfish meer aan de rechterkant gepositioneerd hebben en waarschijnlijk zou ik de camera ook wat draaien om de vis horizontaal in beeld te krijgen. Belichting in dit plaatje is wat donker, indien je geen flitser hebt, probeer met een langere sluitertijd te spelen. Verder natuurlijk een leuke en duidelijke foto waarop je goed kunt zien om welke vis het gaat. Groeten, Erik | Erik Van Doesburg 313 point member
|
| |
hallo, heel leuk wat jij allemaal erbij zet wat betreft positioneren van de vis/onderwerp en draaien van de camera maar op 40 mtr plus en met een onderwaterhuis van mangrove aditech die voor een jvc camcorder is vondt ik van mezelf dat het toch aardig was gelukt, gezien het feit dat de longnose nou niet bepaalt netjes bleef zitten. vindt dat de jvc everio best leuke foto`s maakt ene is echt een foto niet een still uit een filmpje maar bedankt voor je feedback zal er de volgende keer aan denken als ik m`n visje weereens zie grtjs J. de Vries | Jan De Vries 79 point member
|
| |
Beste Jan, Je vroeg om feedback, die heb je gekregen. Je reactie komt op mij nogal geirriteerd over. Het was niet als aanval bedoeld. Kijk maar naar mijn foto's dan zul je ook genoeg punten zien ter verbetering, om mijn part geef je ze allemaal aan, want het geeft mij namelijk ideeen hoe ik mijn werk kan verbeteren. En de longnose is inderdaad lastig om op de foto te zetten, ik heb er nog geen een die er fatsoenlijk op staat. | Erik Van Doesburg 313 point member
|
| |
nee hoor niet geirriteerd hoor, maar vond mijn foto nogal goed voor een video cam dan dus vandaar! grtjs Jan | Jan De Vries 79 point member
|
| |
Ben ik het verder helemaal mee eens, vandaar ook mijn vraag of het een still was. Een film schieten met zo'n ding is al lastig zat, laat staan een goede foto maken. | Erik Van Doesburg 313 point member
|
| |
|